משלוח חינם לנק. איסוף בקניה מעל 200 ₪
משלוח חינם עד הבית בקניה מעל 350 ₪

משלוח חינם לנק. איסוף בקנייה מעל 200 ₪

משלוח חינם עד הבית בקנייה מעל 350 ₪

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תרופות לאחר ניתוח בריאטרי

אז איך לוקחים ויטמינים ומינרלים, מתי מתחילים, מה אני עושה עם כל מה שנתנו לי לקחת אחרי הניתוח? מה זה תרופה? מה זה תוסף? מה זה ויטמינים?

אלו השאלות הכי נפוצות שאני שומעת מכם כשאתם פונים ופונות אלי אחרי הניתוח.*

אז בואו נעשה סדר:

אם אתם לוקחים כדור נגד חומציות בקיבה מכל סוג – זהו כדור במרשם רופא = תרופה.
למשל: נקסיום, לנטון, אומפרדקס, לוסק וכדומה.

את הכדור הזה לוקחים על הבוקר איך שמתעוררים על קיבה ריקה, לא אוכלים יחד עם הכדור, אפשר לשתות ולהתארגן ליום שלכם. לאחר שעה צריך לאכול משהו.
הכדור להפחתת חומציות למעשה מוריד את היכולת של הקיבה לפרק את רכיבי המזון או התוספים האחרים ולכן פוגע בספיגה. אז כל כדור נוסף שניקח איתו יחד לא ייספג לנו בצורה איכותית, לכן צריך לחכות שעתיים שלוש עדיף ואז לאכול כדי להפעיל את מיצי הקיבה שוב ואז אפשר לבלוע תוספים בצורה יעילה.

איך לוקחים תוספים?

תוספי מזון לא לוקחים על קיבה ריקה אף פעם.
תוספי מזון לוקחים רק כשיש כבר אוכל בקיבה, מכיוון שהקיבה שלנו קטנה היא פועלת מאוד ביעילות ומעלה מהר מיצי קיבה, מיצי הקיבה משמשים לפירוק המזון והעברתו למעיים לספיגה. מיצי קיבה הם למעשה חומצות שמשמשות לפירוק המזון, אם נכניס לחומצה שבקיבה את תוספי המזון לבדם הקיבה לא תהיה מרופדת במזון ותטפל ישירות בכדור, ולכן החומציות הרבה שיש בה עלולה לגרום לתסיסה, לצרבת ותחושת אי נעימות (במיוחד עם כדורי סידן בבליעה שעלול לגרום לתופעה של תסיסה כמו לזרוק מנטוס לקולה).
אז תוספי מזון לוקחים רק אחרי האוכל.

מתי אחרי הניתוח לקחת מולטיויטמין?

אנחנו ממליצים לכם לנוח אחרי הניתוח ולהקדיש את הזמן ללמידה של מערכת העיכול שלכם מחדש, פשוט לתת למערכת זמן החלמה כשבוע אחרי הניתוח, לראות שמערכת העיכול שלכם מתפקדת היטב, שמצליחים לשתות נוזלים ולאכול באופן סדיר ואין כאבים חריגים.
מתי במשך היום לקחת מולטיויטמין? – מומלץ בבוקר או צהריים למתחילים – יש במולטיויטמין הרבה ויטמיני בי B שמעלים אנרגיה ונותנים כח למשך היום אז עדיף לקחת בצורה יעילה.

מה עם סידן?

סידן לא נספג ביעילות בגוף באופן כללי – אז בקיבה המנותחת זה אפילו יותר בעייתי, אז לפחות בשנה הראשונה אחרי הניתוח קחו אותו בלעיסה או בנוזל.
מניסיוני מומלץ להתחיל לקחת סידן רק כשבועיים/שלושה אחרי הניתוח – העיכול שלו עלול להכביד על הקיבה בימים הראשונים.
סידן לא אוהב מוצרי חלב ולא ייספג היטב בנוכחותם – אז מומלץ לקחת אותו אחרי הצהריים שעה אחרי ארוחה בשרית.

והברזל?

חוסרים בברזל מתפתחים לאורך זמן, אנחנו אוכלים פחות והיכולת שלנו למלא מחסני ברזל מהמזון היא לקויה, לכן ייתכן שבדיקות הדם לא יראו על חסר ולפתע במחזור הבדיקות הבא יופיע חסר משמעותי.
מניסיוני מומלץ להתחיל לקחת ברזל רק כשבועיים לאחר הניתוח ורק בלילה לפני השינה – ברזל משרה עייפות וקשה לקיבה להכיל ולספוג אז אפילו להתחיל איתו יום כן יום לא עד שמרגישים אם הכל בסדר או חוסר נוחות ואז צריך להתייעץ ולהחליף סוג.
ממחקרים ידוע שברזל וסידן הם שני מינרלים שמתנגשים ביניהם כאשר הם בכדור אחד ולא מאפשרים ספיגה בגוף – ולכן לנו מנותחי מיני מעקף או מעקף לא מומלץ לקחת כדור כזה שיש בו הכל – בסוף מקבלים כלום!
ברזל הוא מינרל כבד ששוקע בדם ומשרה עייפות, הוא גם מפונק ולא נספג היטב בנוכחות סידן או מוצרי חלב.
לכל אחד מאיתנו תגובה אחרת לסוגי הברזל השונים – תופעות נפוצות ללקיחת ברזל הן עצירות, שלשול, גזים – אז כדי לוודא שהברזל בגופנו מתאים לנו, נלקח במינונים המתאימים לנו ונספג ביעילות צריך לנסות מספר סוגים.
הוויטמין היחיד שברזל נתמך בו ועוזר לשיפור הספיגה הוא ויטמין סי C, אז אם האבקה שתיקחו לא מכילה ויטמין סי מומלץ להוסיף מעט מיץ תפוזים או ויטמין סי או לחפש מוצר שכבר מכיל בתוכו ברזל עם ויטמין סי.
מהרופא צריך לבקש את תמונת הברזל והפריטין שלנו כפי שהיא מוצגת בבדיקות הדם – גם הבדיקות מלפני הניתוח נותנות לנו מידע לפחות לחודשים הקרובים.
לפי מצב מחסני הברזל מתחילים לקחת ברזל – אם המצב היה תקין לפני הניתוח אז גברים בדרך כלל הרופא לא ממליץ על לקיחת ברזל ונשים שעדיין בגיל הפוריות ממליצים להן לקחת מינון מינימלי של ברזל באבקה כדי להבטיח ספיגה ומצב מאוזן גם בהמשך.
לנשים שכבר הגיעו לניתוח עם חוסר בברזל או עם ערכים נמוכים יש לקחת מינון גבוה יותר של ברזל באבקה או נוזל או אם המצב כבר בחוסר מתגבר אז יש את הכדורים פריפול או פולקס בכדור שמכיל 100 מ"ג ברזל ואותו אם לוקחים בהתייעצות עם רופא או דיאטנית, מומלץ לרסק לחתיכות כדי לאפשר לקיבה לפרק ולספוג אותם ביעילות. ויש את אבקת הברזל הליפוזומלית של נייצ'רספרו – פרוליפ שעליה אני ממליצה ממש. לאורך זמן היא נותנת תוצאות כמו מעירוי ברזל והברשל הזה מגובה מחקרית.
ואם החוסר גדול במיוחד מתחת לערכי המדידה של הקופה ממליצים על עירויי ברזל – מניסיוני ממליצה לקחת את סדרת העירויים של הקופה ולא להשקיע כסף רב בפרינג'קט שלא תמיד עושה את העבודה. ממליצה לעשות את העירויים בבית החולים תחת השגחה ומעקב ופחות בקופת החולים אצל האחות אלא אם היא ממש תותחית ושמה אליכם לב אישית ובמעקב מתמשך.
לסיכום – ברזל לוקחים לפי המינון שהרופא ממליץ לפי בדיקות הדם, מומלץ באבקה או בנוזל, מומלץ בלילה לפני השינה כדי להבטיח ספיגה אופטימלית.

תקציר לסדר יום לאחר ניתוח:

מתעוררים – נקסיום או כל נוגד חומציות – על קיבה ריקה – לשתות ולחכות שעה לפחות – אחרי שעה ארוחת בוקר.
שעתיים אחרי הארוחה לוקחים סידן בלעיסה, (אם לוקחים צנטרום ג'וניור אז לקחת 2 בזמן הזה).
צהריים – ארוחה בשרית – לוקחים בריאמקס מולטיויטמין 1 ביום.
ערב – לפני השינה לוקחים ברזל מומלץ באבקה או אם לוקחים כדור אז לרסק לחתיכות קטנות ולשתות עם מיץ תפוזים (ויטמין C).
מקווה שעשיתי סדר בדברים ועזרתי קצת – שתפו אותי בשאלות וחששות ואשמח לעזור.
שלכם, ענת.
*הכותבת אינה רופאה, תזונאית או דיאטנית, המידע המובא לכם כאן כשירות לציבור, נאסף במחקר ממקורות מידע מגוונים. כל פעולה רפואית אישית מומלץ לבצע רק לאחר התייעצות עם המנתח או רופא המשפחה

 

מזמינים לקרוא עדויות והמלצות של לקוחות שלנו 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים נוספים מקטגוריה זו שיעניינו אותך

כל המידע שלנו...
בשבילכם!

נשמח לצרף אתכם למשפחת בריאמקס.

הירשמו כאן כדי לקבל עדכונים והטבות, קופונים למוצרים חדשים, מבצעים מיוחדים, פרסומים חדשים בגלריית המומחים ובמרכז המידע ועוד ועוד…

ענת וצוות בריאמקס מאחלים לכם חג אביב שמח,

שיהיה חג חירות רגשית ופיזית מהמשקל ומהמעמסה הרגשית. שנזכה לימים טובים ומאושרים.

החל מתאריך 22.4.24 ועד לתאריך 30.4.24 מוקד ההזמנות יהיה סגור לרגל חופשת הפסח ולא יתקיימו הזמנות טלפוניות.
ניתן לבצע הזמנות באתר ולקבלן אחרי החג.
מהרו להקדים הזמנות לפני מועד זה.

ענת שניאורסון

ענת שניאורסון

בדרך כלל עונה מיד

אנו סגורים כעת. נשמח לענות בשעות הפעילות

ענת שניאורסון

שלום רב,

צוות בריאמקס באמצעות בריא בוט ישמח לתת לך מענה ראשוני מהיר ותיעוד לכל פניה.

אנחנו מחוברים ומטפלים באהבה

בכל פניה.

WhatsApp צריכים עזרה?
דילוג לתוכן