משלוח חינם לנק. איסוף בקניה מעל 200 ₪
משלוח חינם עד הבית בקניה מעל 350 ₪

משלוח חינם לנק. איסוף בקנייה מעל 200 ₪

משלוח חינם עד הבית בקנייה מעל 350 ₪

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מערכת העיכול כיצד היא עובדת וכיצד היא משתנה בעקבות ניתוח קיצור קיבה

מערכת העיכול היא אחת המערכות המורכבות ביותר בגוף האדם – מעורבים בה מספר תהליכים שמטרתם להכין את המזון לעיכול וספיגה, לפרק אותו לרכיבים תזונתיים חשובים ולהפיץ אותם בגוף, תוך סינון הפסולת וניקוזה אל מחוץ לגוף.

המערכת כוללת 10 איברים העובדים בסינרגיה ומתפרשת על פני כ 40 מטרים המלופפים בקפידה בתוך גופנו.

כדי להבין איך עובדת מערכת העיכול שלנו, נתאר בקצרה את התחנות שעובר המזון בגופנו עד לסיום עיבודו, תהליך שלוקח כ-3 שעות בקיבה רגילה. (צפו בסרטון המצורף)

למנותחי  קיצור קיבה התהליך מתקצר משמעותית בשל השינוי שמבוצע במערכת במהלך הניתוח.

הגוף נערך לעיבוד האוכל עוד טרם פעולת האכילה – הפה מתחיל להפיק את הרוק המכיל את האנזימים הדרושים ללעיסה ופירוק ראשוני של האוכל כהכנה למעבר שלו לקיבה עצמה.

לעיסת המזון וערבובו עם הרוק הופכים אותו לעיסה רכה המועברת דרך הושט בפעימות שריר המתכווץ ולוחץ את האוכל מטה לקיבה.

למנותחים השלב הזה מאוד חשוב מכיוון שפירוק יסודי של המזון עוד בשלב הלעיסה מקל על הספיגה שלו בהמשך.

ברגע שהאוכל מגיע לקיבה, הקיבה פועלת לפירוק גס נוסף של המזון באמצעות סידרה של פעימות ושחיקה בדפנות באמצעות שרירים נוספים שלמעשה מפצחים את העיסה לפיסות קטנטנות.

בשלב הבא דפנות הקיבה משחררות מיצי קיבה חומצתיים והורמונים המתחילים לפרק את הפיסות שהתקבלו והאוכל מפורק לחלבונים.

למנותחי קיצור קיבה  – זהו שלב שלמעשה מתבטל או מתבצע ביעילות מופחתת משמעותית לאחר ניתוח מעקף / מיני מעקף / שרוול / סאדי / תריסריון.

לאחר הניתוח הקיבה שלנו הופכת לפאוץ' קטן בגודל 2 אצבעות, הנפח קטן מאוד ואין לקיבה את יכולת השחיקה המכאנית של הקיבה הגדולה הרגילה.

למעשה אצלנו האוכל עובר מהקיבה הלאה למעי די מהר דרך השוער = החיבור בין הקיבה לבין המעי הדק שלאחר החלק הנעקף.

זוהי נקודה קריטית להבנה מדוע לא ניתן לבלוע כדורים המיועדים לקיבה רגילה ולצפות שתהיה ספיגה איכותית – לאחר הניתוח למעשה אין לנו את תהליך השחיקה והפירוק של שלב הכניסה לקיבה, הקיבה מאבדת את יכולת הפיצוח והשחיקה של המזון והתוספים. הכל עובר די מהר למעי.

 

כאן אפשר להבין את חשיבות הפיתוח של בריאמקס מולטי ויטמין למנותחים בריאטריים– הוא נמס מייד בבליעה ולכן מאפשר ספיגה יעילה לאורך כל המערכת. הקיבה אינה נדרשת לפירוק שלו כי הוא נמס מייד בכניסה לקיבה והופך למשחה שנספגת ביעילות בכל הקולטנים הזמינים במערכת.

 

חשוב גם להקפיד ללעוס היטב את המזון כדי שלא לבלוע פיסות מזון גדולות שעלולות לייצר כאבי בטן בשל חוסר היכולת של הקיבה לפרק את החתיכות ביעילות או גרוע מזה סתימת מעיים – היתקעות בהשקה בין הקיבה המוקטנת למעי הדק.

החומציות שהקיבה מפרישה גם לאחר הניתוח עשויה להצטבר אצלנו ולגרום לכיבים – פצעים בדופנות הקיבה לכן חשוב להקפיד וליטול את הכדורים נוגדי החומציות שרושם לנו הרופא לאחר הניתוח.

לאחר כשלוש שעות בקיבה הרגילה, האוכל נמצא במצב נוזלי/קצף, ובצורה זו הוא מועבר למעי הדק.

במעי הדק בשלב זה השומנים מפורקים לחומצות שומן וגליצרול, החלבונים מפורקים לחומצות אמינו והפחמימות – לגלוקוז. אנזימים מיוחדים נושאים את החלקיקים המפורקים למערכת הדם ומשם הם מופצים בכל הגוף.

למנותחים (מיני מעקף/מעקף/סאדי) – שלב זה מתקצר אצלנו מכיוון שבוצע מעקף למעי יש קיצור משמעותי של תהליך הפירוק של השומנים והיכולת של המערכת לספוג אותם – זה למעשה מה שאנחנו קוראים לו תת ספיגה. הפחתת היכולת של המערכת לפרק שומנים לחומצות שומן ולספוג אותם בגוף. זה הכלי שמאפשר לנו את הירידה במשקל מכיוון שהגוף מקבל פחות חומצות שומן או לא מסוגל לייצר כמות גדולה שלהן לצורך ספיגה. זה השומן שאנו רואים שיוצא מהגוף בסופו של דבר באופן ישיר.

השיירים הכוללים סיבים, מים ותאים מתים מועברים למעי הגס שממשיך לפרק אותם לחומרים בעלי ערך לגוף, ומה שמגיע לנקודת הסוף שהיא פי הטבעת – זה הצואה.

למנותחים בריאטריים – עכשיו אנחנו מבינים למה יש תופעה של עצירות לאחר הניתוח – לגוף אין חומרים לפירוק והפרשה מכיוון שאנחנו למעשה חיים כשבוע על נוזלים צלולים – אין למערכת מה להפריש. אז לא להתרגש ולהמתין לשבוע של הטחונים שם כבר יש לגוף מעט חומר לביצוע פעולת מעיים וליציאות.

ובכך מסתיים התהליך הארוך שבמסגרתו אנחנו מקבלים מהמזון את כל האנרגיה והתזונה החיונית לתפקודנו.

לאור המורכבות הרבה של תהליך העיכול, מובן שמנותחי קיצור קיבה עלולים לחוש חסכים וחולשה בתהליך, היות ואנו נאלצים לשנות באופן מלאכותי את אופן פעילותה של מערכת העיכול, אך באמצעות הבנה יסודית של התהליך, הקפדה על המלצות הרופא המנתח, תזונה מאוזנת והשלמת חסרים באמצעות התוספים המתקדמים מבית בריאמקס אפשר לתחזק את המערכת המסועפת הזאת במצב מיטבי, ליהנות מהתהליך ולהצליח בו.

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים נוספים מקטגוריה זו שיעניינו אותך

סימני מתיחה בעור האם יש קרם שעוזר?

צר לי לאכזב אבל אף קרם לא יכול לטפל בסימני מתיחה כי מדובר בסיבים תת עוריים שאין דרך להעלים אותם באמת. כדי למנוע סימני מתיחה חיצוניים צריך למרוח קרמים בתהליך הירידה במשקל כדי לרכך את העור ולהזין אותו וכך הסיבים מתקצרים – יחסית – בזמן הירידה במשקל. סך הכל מדובר בתופעה גנטית יש כאלה שסובלות מזה מאוד ויש כאלה שלא יהיה להן בכלל. תכלס אפשר רק לשפר את מראה העור אבל סימני מתיחה ייעלמו רק בניתוח.

קראו עוד »

כל המידע שלנו...
בשבילכם!

נשמח לצרף אתכם למשפחת בריאמקס.

הירשמו כאן כדי לקבל עדכונים והטבות, קופונים למוצרים חדשים, מבצעים מיוחדים, פרסומים חדשים בגלריית המומחים ובמרכז המידע ועוד ועוד…

ענת וצוות בריאמקס מאחלים לכם ימים שקטים,

חזרנו לעבודה סדירה וכל ההזמנות שבוצעו במהלך החג יצאו לאספקה – 2-7 ימי עסקים!

לקוחות יקרים שלנו, לצערנו חברת צ'יטה צברה עיכובים רציניים באספקת המשלוחים. אנו עושים כל מאמץ עם חברת צ'יטה כדי להפיץ הכל בהקדם האפשרי, גם בימי שישי מתקיימים משלוחים. בכל בעיה אנא פנו אלינו בוצאפ לשירות הלקוחות ונעשה הכל כדי לעזור. 052-2285111, 051-2124100 אני מעריכה מאוד את הנאמנות ואת הסבלנות שלכם בתקופה לא פשוטה זו, אנו נדאג לפצות אתכם בהמשך. ענת שניאורסון, מנכ"ל בריאמקס

ענת שניאורסון

ענת שניאורסון

בדרך כלל עונה מיד

אנו סגורים כעת. נשמח לענות בשעות הפעילות

ענת שניאורסון

שלום רב,

צוות בריאמקס באמצעות בריא בוט ישמח לתת לך מענה ראשוני מהיר ותיעוד לכל פניה.

אנחנו מחוברים ומטפלים באהבה

בכל פניה.

WhatsApp צריכים עזרה?
דילוג לתוכן