משלוח חינם לנק. איסוף בקניה מעל 200 ₪
משלוח חינם עד הבית בקניה מעל 350 ₪

משלוח חינם לנק. איסוף בקנייה מעל 200 ₪

משלוח חינם עד הבית בקנייה מעל 350 ₪

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מדריך למנותח הטרי – התנהלות עם הויטמינים והמינרלים לאחר ניתוח

פוסט ותיק שאני מעלה שוב לטובת החדשים בתהליך.

#אז_איך_לוקחים_ויטמינים_ומינרלים_מתי_מתחילים_מה_אני_עושה_עם_כל_מה שנתנו לי לקחת אחרי הניתוח? מה זה תרופה? מה זה תוסף? מה זה ויטמינים?
אלו השאלות הכי נפוצות שאני שומעת מכם כשאתם פונים ופונות אלי אחרי הניתוח. ויטמינים לאחר ניתוח קיצור קיבה הם תעלומה שבה נתקלים רבים לאחר הניתוח.

לרוב כבר מגיעים למצב של חולשה ואובדן תהליך.

לרובנו לא ממש ברור מה לוקחים, מתי לוקחים, מה להפריד? מה לקחת יחד? מה ההתנהלות הנכונה עם ויטמינים ומינרלים? מי בעצם מדריך אותנו מה לקחת?

אז הנה אנחנו כאן בשבילכם עם המדריך לנטילת ויטמינים ומינרלים לאחר הניתוח, בתור חברה העוסקת בפיתוח של תוספים למנותחים מתוך ניסיון אישי כמנותחים.

#אז בואו נעשה סדר:

הרופא אמור לרשום לכם בשחרור כדור נגד חומציות בקיבה מכל סוג – זהו כדור במרשם רופא = תרופה.
למשל: נקסיום, לנטון, אומפרדקס, לוסק, אומפרזול וכדומה.

את הכדור הזה לוקחים על הבוקר איך שמתעוררים על קיבה ריקה, לא אוכלים יחד עם הכדור, אפשר לשתות ולהתארגן ליום שלכם. לאחר חצי שעה צריך לאכול משהו.
הכדור להפחתת חומציות למעשה מוריד את כמות החומצה בקיבה ומפחית את היכולת של הקיבה לפרק את רכיבי המזון או התוספים האחרים ולכן פוגע בספיגה. אז כל כדור נוסף שניקח איתו יחד לא ייספג לנו בצורה איכותית, לכן צריך לחכות חצי שעה, שעה ואז לאכול כדי להפעיל את מיצי הקיבה שוב ואז אפשר לבלוע תוספים בצורה יעילה.

#איך_לוקחים_תוספים?:

תוספי תזונה – ויטמינים ומינרלים – לא לוקחים על קיבה ריקה אף פעם.
תוספי תזונה לוקחים רק כשיש כבר אוכל בקיבה או ממש לפני האוכל, מכיוון שהקיבה שלנו קטנה היא פועלת מאוד ביעילות ומעלה מהר מיצי קיבה,

מיצי הקיבה משמשים לפירוק המזון והעברתו למעיים לספיגה. מיצי קיבה הם למעשה חומצות שמשמשות לפירוק המזון, אם נכניס לחומצה שבקיבה את תוספי התזונה לבדם הקיבה לא תהיה מרופדת במזון ותטפל ישירות בכדור,

ולכן החומציות הרבה שיש בה עלולה לגרום לתסיסה, לצרבת ותחושת אי נעימות (במיוחד עם כדורי סידן בבליעה שעלול לגרום לתופעה של תסיסה כמו לזרוק מנטוס לקולה).
אז תוספי תזונה לוקחים רק אחרי האוכל.

#מתי_אחרי_הניתוח_לקחת_מולטיויטמין?

אנחנו ממליצים לכם לנוח אחרי הניתוח ולהקדיש את הזמן ללמידה של מערכת העיכול שלכם מחדש, הקיבה עברה טראומה,

יש תפרים לכל האורך ובהשקות, יש בצקת שמקשה עלינו לבלוע לעתים אפילו נוזלים צלולים!
אז אנחנו ממליצים פשוט לתת למערכת זמן החלמה כשבוע, 5 ימים, אחרי הניתוח, לראות שמערכת העיכול שלכם מתפקדת היטב,

שמצליחים לשתות נוזלים ולאכול באופן סדיר ואין כאבים חריגים.

#מתי_במשך_היום_לקחת_מולטיויטמין?

מומלץ במרחק של שעתיים לפחות מהנקסיום/אומפרדקס, בבוקר או צהריים עם האוכל. ממש לפני או 10 -15 דקות מקסימום אחרי האוכל.
תמיד עם חצי כוס מים לפחות כדי שהכדור יגיע לקיבה (שותים לגימה או שתים של מים ואז שותים את הכדור עם עוד כמה לגימות).
– יש במולטיויטמין בריאמקס הרבה ויטמיני בי B שמעלים אנרגיה ונותנים כח למשך היום אז עדיף לקחת בצורה יעילה במהלך היום כדי ליהנות מהאנרגיה.

#מה_עם_סידן?

סידן לא נספג ביעילות בגוף באופן כללי – אז בקיבה המנותחת זה אפילו יותר בעייתי, אז לפחות בשנה הראשונה אחרי הניתוח קחו אותו בלעיסה או בנוזל.
מניסיוני מומלץ להתחיל לקחת סידן רק כשבועיים/שלושה אחרי הניתוח – העיכול שלו עלול להכביד על הקיבה בימים הראשונים.
סידן רגיל לא ייספג היטב בנוכחות מוצרי חלב שבעצמם מכילים סידן ורצוי לאפשר לגוף לספוג את הסידן מהאוכל באופן יעיל בקולטנים המעטים שיש לנו לאחר הניתוח. לכן כדאי ליצור לפחות שעה רווח מארוחה חלבית – אז מומלץ לקחת אותו בין הארוחות כשמשעמם בפה ?
או להשתמש בקלצימקס של בריאמקס – סידן ציטראט עם ויטמין K2 שמושך אותו ביעילות לעצמות וגם עם 1000 יחבל של ויטמין די – ניתן לשלב אותו עם מוצרי חלב ללא בעיה, ממש לערבב ביוגורט אפילו – מגיע בצורה של כדוריות סוכריות קטנטנות לבליעה. במתיקות מעודנת.

#מה_עם_ברזל?

לעתים אנו מגיעים לניתוח עם חוסר בברזל – אנא מכם תשלימו ברזל בצורה יעילה לפני הניתוח כדי למנוע הידרדרות לאנמיה לאחר הניתוח. תקחו ברזל איכותי לפני הניתוח כאשר יש לכם ספיגה מלאה.
חוסרים בברזל מתפתחים לאורך זמן, אנחנו אוכלים פחות והיכולת שלנו למלא מחסני ברזל מהמזון היא לקויה, לכן ייתכן שבדיקות הדם לא יראו על חסר ולפתע במחזור הבדיקות הבא יופיע חסר משמעותי, החסר לעתים מתגלה לאחר יותר משנה…..

מניסיוני מומלץ להתחיל לקחת ברזל רק כשבועיים לאחר הניתוח ורק בלילה לפני השינה – ברזל משרה עייפות וקשה לקיבה להכיל ולספוג אותו (עצירות, גזים, כאבי בטן) אז אפילו להתחיל איתו יום כן יום לא עד שמרגישים שהכל בסדר או שיש חוסר נוחות ואז צריך להתייעץ ולהחליף סוג. יש ליטול רק באבקה/נוזל כדי להבטיח ספיגה.

#ממחקרים שבוצעו על מנותחים בריאטרים ידוע שברזל וסידן הם שני מינרלים_שמתנגשים/מתחרים ביניהם על אותם קולטנים מעטים שיש לנו בקיבה.
כאשר הם משולבים בכדור אחד ההתנגשות הזו לא מאפשרת ספיגה יעילה בגוף –

ולכן לנו מנותחי מיני מעקף או מעקף פחות מומלץ לקחת כדור כזה שיש בו הכל – בסוף עלולים להגיע למצב של השלמת ברזל בנפרד!
נסו את ננומקס הברזל החדשני מבית בריאמקס – מכיל ברזל עדין שאינו גורם לעצירות או כאבי בטן, יחד עם ויטמין סי וחומצה פולית וג'ינג'ר שידוע בתכונותיו הידידותיות לקיבה. בכדור קטן ונמס בבליעה!

ברזל הוא מינרל כבד ששוקע בדם ומשרה עייפות, הוא גם מפונק ולא נספג היטב בנוכחות סידן או מוצרי חלב אז לשמור מרווח של שעה ממאכלי חלב.
לכל אחד מאיתנו תגובה אחרת לסוגי הברזל השונים – תופעות נפוצות ללקיחת ברזל הן עצירות, שלשול, גזים – אז כדי לוודא שהברזל בגופנו מתאים לנו, נלקח במינונים המתאימים לנו ונספג ביעילות צריך לנסות מספר סוגים.

הוויטמין היחיד שברזל נתמך בו ועוזר לשיפור הספיגה הוא ויטמין סי C, אז אם האבקה שתיקחו לא מכילה ויטמין סי מומלץ להוסיף מעט מיץ תפוזים או ויטמין סי או לחפש מוצר שכבר מכיל בתוכו ברזל עם ויטמין סי.

מהרופא צריך לבקש את תמונת הברזל, פריטין, טרנספרין והמוגלובין שלנו כפי שהיא מוצגת בבדיקות הדם – גם הבדיקות מלפני הניתוח נותנות לנו מידע לפחות לחודשים הקרובים.
לפי מצב מחסני הברזל מתחילים לקחת ברזל – אם המצב היה תקין לפני הניתוח אז גברים בדרך כלל הרופא לא ממליץ על לקיחת ברזל ונשים שעדיין בגיל הפוריות ממליצים להן לקחת מינון מינימלי של ברזל באבקה כדי להבטיח ספיגה ומצב מאוזן גם בהמשך.

לנשים שכבר הגיעו לניתוח עם חוסר בברזל או עם ערכים נמוכים יש לקחת מינון גבוה יותר של ברזל בטבלייה ננומקס או אבקה או נוזל או אם המצב כבר בחוסר מתגבר אז עירויי ברזל דרך הרופא.
ויש את אבקת הברזל הליפוזומלית של נייצ'רספרו – פרוליפ עם 35 מג' של ברזל במחקר רפואי, שעליה אני ממליצה ממש. לאורך זמן היא נותנת תוצאות כמו מעירוי ברזל והברזל הזה טעים, עדין לא עושה בעיות בקיבה ומגובה מחקרית.

ואם החוסר גדול במיוחד מתחת לערכי המדידה של הקופה ממליצים על עירויי ברזל – מניסיוני ממליצה לקחת את סדרת העירויים של הקופה ולא להשקיע כסף רב בפרינג'קט שלא תמיד עושה את העבודה. ממליצה לעשות את העירויים בבית החולים במחלקה המטולוגית, תחת השגחה ומעקב ופחות בקופת החולים אצל האחות אלא אם היא ממש תותחית ושמה אליכם לב אישית ובמעקב מתמשך.

לסיכום – ברזל לוקחים לפי המינון שהרופא ממליץ לפי בדיקות הדם, מומלץ באבקה או בנוזל, מומלץ בלילה לפני השינה כדי להבטיח ספיגה אופטימלית.

#תקציר_לסדר_יום_לאחר_ניתוח:
מתעוררים – נקסיום או כל נוגד חומציות – על קיבה ריקה – לשתות ולחכות חצי שעה לפחות – אחרי חצי שעה ארוחת בוקר.
עם הארוחה החלבית אפשר לקחת סידן קלצימקס או שעה אחרי הארוחה לוקחים סידן בלעיסה.
צהריים – ארוחה בשרית – לוקחים בריאמקס מולטיויטמין 1 ביום.
ערב – לפני השינה לוקחים ברזל מומלץ ננומקס של בריאמקס או באבקה (אפשר למהול במים ולשתות)

ויש חבילה שמכילה הכל – מקס ברונזה.

מקווה שעשיתי סדר בדברים ועזרתי קצת, ויטמינים לאחר קיצור קיבה המדריך למנותח הטרי נוצר בשבילכם – שתפו אותי בשאלות וחששות ואשמח לעזור.
שלכם, ענת.

תכנים נוספים תמצאו חינם בספריית המידע באתר בריאמקס: https://barimax.co.il/blog/
עיקבו אחרינו גם באינסטגרם: https://www.instagram.com/barimax_bariatric_line/

ובדף הפייסבוק שלנו: https://www.facebook.com/barimax.co.il/

*הכותבת אינה רופאה, תזונאית או דיאטנית, המידע המובא לכם כאן כשירות לציבור, נאסף במחקר ממקורות מידע מגוונים. כל פעולה רפואית אישית מומלץ לבצע רק לאחר התייעצות עם המנתח או רופא המשפחה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים נוספים מקטגוריה זו שיעניינו אותך

כל המידע שלנו...
בשבילכם!

נשמח לצרף אתכם למשפחת בריאמקס.

הירשמו כאן כדי לקבל עדכונים והטבות, קופונים למוצרים חדשים, מבצעים מיוחדים, פרסומים חדשים בגלריית המומחים ובמרכז המידע ועוד ועוד…

ענת וצוות בריאמקס מאחלים לכם חג אביב שמח,

שיהיה חג חירות רגשית ופיזית מהמשקל ומהמעמסה הרגשית. שנזכה לימים טובים ומאושרים.

החל מתאריך 22.4.24 ועד לתאריך 30.4.24 מוקד ההזמנות יהיה סגור לרגל חופשת הפסח ולא יתקיימו הזמנות טלפוניות.
ניתן לבצע הזמנות באתר ולקבלן אחרי החג.
מהרו להקדים הזמנות לפני מועד זה.

ענת שניאורסון

ענת שניאורסון

בדרך כלל עונה מיד

אנו סגורים כעת. נשמח לענות בשעות הפעילות

ענת שניאורסון

שלום רב,

צוות בריאמקס באמצעות בריא בוט ישמח לתת לך מענה ראשוני מהיר ותיעוד לכל פניה.

אנחנו מחוברים ומטפלים באהבה

בכל פניה.

WhatsApp צריכים עזרה?
דילוג לתוכן