משלוח חינם לנק. איסוף בקניה מעל 200 ₪
משלוח חינם עד הבית בקניה מעל 350 ₪

משלוח חינם לנק. איסוף בקנייה מעל 200 ₪

משלוח חינם עד הבית בקנייה מעל 350 ₪

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לחץ תוך גולגלתי וניתוח קיצור קיבה – חשוב לדעת.

לחץ תוך גולגלתי וניתוח קיצור קיבה – נושא חשוב שלא עולה למודעות.

סיפור אישי של מ – לפני כחצי שנה סבלה מלחץ תוך גולגלתי שאמרו לה שקורה לנשים צעירות עם משקל עודף. היא טיפלה ובזה נגמר הסיפור.
לפני שבוע בערך שוב היו לה סחרחורות ובמיון אמרו שהלחץ חזר ונתנו לה מרשם לכדורים….
כשהגיעה השבוע לפגישה עם המרדים הוא שאל אותה אם יש כדורים שהיא לוקחת אז היא אמרה לו על הכדורים הנ"ל….
המרדים ממש נבהל ואמר לה אין מצב שאת עוברת ניתוח!!!

בתהליך הרדמה בניתוח בגלל ההרדמה וההנשמה הלחץ התוך גולגלתי עולה באופן טבעי מצב שמסוכן למי שסובל מלחץ תוך גולגלתי ואין לבצע מהלך ניתוח ללא התייחסות מיוחדת למצב.

ללא מודעות למצב המיוחד הרופאים בתוך הניתוח לא היו מבינים מה קורה לה……

כמובן שהניתוח בוטל עד לסיום הטיפול והורדת הלחץ.

לקוחה יקרה שלנו לינוי כהן כותבת על הסיפור האישי שלה, הניתוח שעברה ופתרון אישי שהיא מצאה לנושא:

ראיתי את הפוסט וכמישהי שסובלת מלחץ תוך גולגולתי גבוה מגיל 17.5 (אני כמעט בת 22 היום) הייתי חייבת לשתף את החוויה שלי:

המונח הרפואי נקרא פסאודוטומור צרברי, (PTC) והוא בדרך כלל מלווה בפפילדמה (בצקת בעצבי הראייה שבעיניים) שגורמת לניוון העצבים ופגיעה בראייה ובמקרים של לחץ גבוה מאוד יכול לגרום לעיוורון.
אחת הסיבות העיקריות שבגללה בחרתי במיני הייתה הלחץ התוך גולגולתי, התופעות קשות מאוד, כאבי ראש סחרחורות חולשה מתמדת וציפצופים באוזניים, רגישות לאור ולרעש, בהתחלה גם טישטוש ראייה, ראייה כפולה ועוד תופעות לא נחמדות בעליל. התרופות שאני לוקחת מפוצצות התופעות לוואי גם הן, נימולים ברגליים ובפנים, כאבי ראש ועייפות וכו׳

עם ירידה במשקל הלחץ עובר ונעלם! הייתי שם, הלחץ עבר וחזר לי מספר פעמים במשך השנים ותמיד הייתי תחת מעקב שזה פרט חשוב מאוד ואסור לזלזל!
אני מלווה בכדורים שנקראים אורומוקס כבר מגיל 17.5 במינונים שונים ובהפסקות לאורך השנים כי הלחץ במוח בא והולך, ואחת החששות הגדולות שלי הייתה מההרדמה בידיעה שזה מצב מסכן חיים.

לפני הכל התייעצתי עם הפרופ׳ שמטפלת בי שאמרה לי שיש סיכון לא פשוט בכל ניתוח, בפרט בניתוח שלי בגלל הלחץ, אבל אחריי הכל יש אנשים שסובלים מלחץ תוך גולגולתי גם עוברים ניתוח להכנסת שנט בהרדמה מלאה.
כהכנה לניתוח לקחתי מולטיויטמין לנשים של אלטמן שפשוט ריתק אותי למיטה, כאבי ראש קשים, רגישות לאור ולרעש – הרגשתי שהכל חוזר אליי בבום.

ואז נודע לי שעודף בוויטמין A גורם להגברת הלחץ בראש, אז מה עושים עכשיו? איך עושים מיני מבלי לקחת וויטמין A שנמצא בכל המולטיויטמינים למינהם? לאחר שחקרתי את הנושא מצאתי שוויטמין A מתועש הוא הבעיה ואפשר לקחת במקומו תחליף טבעי שנקרא בטא קרוטן (ויטמין A טבעי)

בעזרת הדיאטנית של רמב״ם ועזרה עצומה של Anat Shneorson עניין הויטמינים הסתדר ומצאתי מולטיויטמין עם מינון נמוך של ויטמין A עד שבעז״ה הלחץ בראש יירד לגמריי ואוכל לעבור לבריאמקס ?

דיברתי בשקיפות מלאה על מצבי הרפואי ועל התרופות שאני לוקחת גם בוועדה הבריאטרית שעברתי, וגם כמובן עם המנתח שלי פרופ׳ עסליה והמרדים שפגשתי ברמב״ם.

הזכרתי לכל גורם רפואי שפגשתי על הלחץ בראש למען הסר ספק, גם ממש לפני שנכנסתי לניתוח. המחלה לא הוותה לי בעיה בשום תחנה בדרך לניתוח, ההפך! היא אחת ממחלות הרקע, הקפדתי על כדורים כדי להגיע יותר מאוזנת,

המנתח שלי חזר ואמר שאני לא הראשונה שעוברת את הניתוח עם לחץ תוך גולגולתי, ונכון שיש סיכון לא קטן אבל בסופו של דבר הירידה במשקל תגרום להקלה וירידה בלחץ וזו המטרה.
נותחתי בבית חולים ציבורי בכדי שיהיו את כל הכלים להתמודד במידה ויצטרכו, ע״י פרופ׳ עסליה האלוף ברמב״ם.

היום אני חודש וחצי+ אחריי, עדיין עם כדורים אבל עם ירידה במינון, אחריי ביקורת את הפרופ׳ שמטפלת בי עם ירידה נכרת בלחץ התוך גולגולתי.???
מצאתי אולי 2 נשים חוץ ממני בקבוצה שסובלות / סבלו מPTC, והיה לי קשה מאוד למצוא עם מי להתייעץ, תודות לצוות הרפואי שליווה אותי, לקבוצה המקסימה הזו  מיני מעקף חוכמת ההמונים ובפרט שלומי פרץ על התמיכה, ותודה לה׳ אני אחריי ב״ה! אני פה בשמחה למי שרוצה להתייעץ ❤️

אם גם אתם סובלים מתופעת הלחץ התוך גולגלתי שילחו לנו פנייה דרך צור קשר באתר ונקשר אתכם עם לינוי לפרטים נוספים ולהתייעצות אישית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים נוספים מקטגוריה זו שיעניינו אותך

סידן

המינרל הזה חיוני לבניית שיניים ועצמות חזקות ולמניעת אוסטיאופורוזיס, אבל הוא יודע לעשות הרבה יותר מזה ואחראי גם על תהליכים של מטבוליזם ואיזון בגוף. למעשה, כל תאי הגוף, כולל תאי הלב, העצבים והשרירים, זקוקים לו לצורך תפקודם התקין. מחקרים מצאו כי הסידן תורם גם למניעת השמנה ולירידה במשקל, מסייע להפחתת רמת הכולסטרול בדם, מקטין את הסיכון להתפתחות סוכרת ומחלות לב ומסייע לאיזון יתר לחץ דם ולמניעת מחלות סרטן.

קראו עוד »

כל המידע שלנו...
בשבילכם!

נשמח לצרף אתכם למשפחת בריאמקס.

הירשמו כאן כדי לקבל עדכונים והטבות, קופונים למוצרים חדשים, מבצעים מיוחדים, פרסומים חדשים בגלריית המומחים ובמרכז המידע ועוד ועוד…

ענת וצוות בריאמקס מאחלים לכם חג אביב שמח,

שיהיה חג חירות רגשית ופיזית מהמשקל ומהמעמסה הרגשית. שנזכה לימים טובים ומאושרים.

החל מתאריך 22.4.24 ועד לתאריך 30.4.24 מוקד ההזמנות יהיה סגור לרגל חופשת הפסח ולא יתקיימו הזמנות טלפוניות.
ניתן לבצע הזמנות באתר ולקבלן אחרי החג.
מהרו להקדים הזמנות לפני מועד זה.

ענת שניאורסון

ענת שניאורסון

בדרך כלל עונה מיד

אנו סגורים כעת. נשמח לענות בשעות הפעילות

ענת שניאורסון

שלום רב,

צוות בריאמקס באמצעות בריא בוט ישמח לתת לך מענה ראשוני מהיר ותיעוד לכל פניה.

אנחנו מחוברים ומטפלים באהבה

בכל פניה.

WhatsApp צריכים עזרה?
דילוג לתוכן