משלוח חינם לנק. איסוף בקניה מעל 200 ₪
משלוח חינם עד הבית בקניה מעל 350 ₪

משלוח חינם לנק. איסוף בקנייה מעל 200 ₪

משלוח חינם עד הבית בקנייה מעל 350 ₪

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

השתחררתי מבית החולים כולי בבלבול – תסבירי לי איך לוקחים ויטמינים ומינרלים, מתי מתחילים, מה אני עושה עם כל מה שנתנו לי לקחת אחרי הניתוח? מה זה תרופה? מה זה תוסף? מה זה ויטמינים?

אני אחרי ניתוח קיצור קיבה, מיני מעקף, מעקף, שרוול – השתחררתי מבית החולים כולי בבלבול – תסבירי לי איך לוקחים ויטמינים ומינרלים, מתי מתחילים, מה אני עושה עם כל מה שנתנו לי לקחת אחרי הניתוח? מה זה תרופה? מה זה תוסף? מה זה ויטמינים?
אלו השאלות הכי נפוצות שאני שומעת מכם כשאתם פונים ופונות אלי אחרי הניתוח.
מייד לאחר מכן אני שומעת "תעזרי לי אני לא יכול/יכולה יותר עם הכדורי לעיסה, אני הולך/ת לאיבוד עם כל הכדורים שנתנו לי מה עושים אני בייאוש"

אז בואו נעשה סדר:

בריאמקס BARImax הוא כדור מולטיויטמין קטן במיוחד 1 ביום, מרוכז עם 23 סוגי ויטמינים ומינרלים שפותח בליווי מקצועי של פרופסור אנדריי קידר, עם רשיון משרד הבריאות ועם כשרות בד"צ, במיוחד לאנשים לאחרי ניתוח קיצור קיבה ולאלו שסובלים מתת ספיגה – לוקחים רק כדור בליעה אחד 1 ביום, קטן מאוד (יותר קטן מקפליה של אקמול) רך מאוד וכמעט שאינו מכיל חומרים מייצבים ולכן הוא מתפרק מהר כבר בבליעה וכניסה לקיבה והספיגה משופרת.
בבריאמקס אין ברזל וסידן שמפריעים זה לספיגה של האחר ואצל המנותחים עשויים להביא למצבי אנמיה מתפתחת לאורך זמן – אנחנו ממליצים לקחת סידן בלעיסה וברזל בנפרד באבקה כדי למקסם את יכולת הספיגה של הגוף ולשמור על הבריאות לאורך זמן.
בריאמקס BARImax מכיל 1,000 מ"ג 12B וגם היחיד בארץ שמכיל 1,000 יחב"ל של ויטמין די D. בנוסף לעוד ויטמינים ומינרלים שחיוניים לאנשים לאחר ניתוחי קיצור קיבה.

נוגדי חומציות הם תרופה.

אם אתם לוקחים כדור נגד חומציות בקיבה מכל סוג – זהו כדור במרשם רופא = תרופה.
למשל: נקסיום, לנטון, אומפרדקס, לוסק וכדומה.
את הכדור הזה לוקחים על הבוקר איך שמתעוררים על קיבה ריקה, לא אוכלים יחד עם הכדור, אפשר לשתות ולהתארגן ליום שלכם. לאחר שעה צריך לאכול משהו, רק אחרי האוכל אפשר לקחת תוספים או כדורים אחרים.
הכדור להפחתת חומציות למעשה מוריד את היכולת של הקיבה לפרק את רכיבי המזון או התוספים האחרים ולכן פוגע בספיגה. אז כל כדור נוסף שניקח איתו יחד לא ייספג לנו בצורה איכותית, לכן צריך לחכות שעה ואז לאכול כדי להפעיל את מיצי הקיבה שוב ואז אפשר לבלוע תוספים בצורה יעילה.

ועכשיו איך לוקחים תוספי מזון? (מולטיויטמין, מולטי ויטמין, בי12 B12, די D, חומצה פולית = B9, ברזל = iron, סידן = קלציום, טריבמין = משפחת ויטמיני B בי, C סי ועוד…)

תוספי מזון לא לוקחים על קיבה ריקה אף פעם.

תוספי מזון לוקחים רק כשיש כבר אוכל בקיבה, מכיוון שהקיבה שלנו קטנה היא פועלת מאוד ביעילות ומעלה מהר מיצי קיבה, מיצי הקיבה משמשים לפירוק המזון והעברתו למעיים לספיגה. מיצי קיבה הם למעשה חומצות שמשמשות לפירוק המזון, אם נכניס לחומצה שבקיבה את תוספי המזון לבדם הקיבה לא תהיה מרופדת במזון ותטפל ישירות בכדור, ולכן החומציות הרבה שיש בה עלולה לגרום לתסיסה, לצרבת ותחושת אי נעימות (במיוחד עם כדורי סידן בבליעה שעלול לגרום לתופעה של תסיסה כמו לזרוק מנטוס לקולה).
אז תוספי מזון לוקחים רק אחרי האוכל.

מתי אחרי הניתוח לקחת מולטיויטמין?

אם אתם לוקחים מולטיויטמין מתוגבר בריאמקס – את בריאמקס מומלץ להתחיל לקחת לפני הניתוח למילוי מחסנים ואז לחזור ולקחת כבר אחרי שבוע מהניתוח.
אנחנו ממליצים לנוח ולתת להחלמה כשבוע אחרי הניתוח, לראות שמערכת העיכול שלכם מתפקדת היטב, שמצליחים לשתות ולאכול באופן סדיר ואין כאבים חריגים.
אז את בריאמקס מולטיויטמין מתוגבר שפותח עבור מנותחי קיצור קיבה אפשר לקחת כבר שבוע אחרי הניתוח – הוא קטן וקל לבליעה אבל גם רך ואפשר לשבור אותו בקלות ביד למספר חתיכות ולבלוע. – שוב אני מזכירה רק עם האוכל בבוקר או צהריים ורק אחרי שעברה שעה מהכדור נגד חומציות. (15 דקות לפני האוכל עם רבע כוס מים או 15 דקות אחרי האוכל).
אם אתם לוקחים כדורים ג'וניור של ילדים בלעיסה שממליצים לכם לקחת אחרי הניתוח = 4 כדורים ביום – גם אותם אני ממליצה להתחיל רק שבוע אחרי הניתוח ולפזר אותם לאורך היום.

מתי במשך היום לקחת בריאמקס מולטיויטמין? – מומלץ בבוקר / צהריים – יש במולטיויטמין הרבה ויטמיני בי B שמעלים אנרגיה ונותנים כח למשך היום אז עדיף לקחת בבוקר.

מה עם סידן? (לחץ על הקישור למידע נוסף)

סידן לא נספג ביעילות בגוף באופן כללי – אז בקיבה המנותחת זה אפילו יותר בעייתי, אז לפחות בשנה הראשונה אחרי הניתוח קחו אותו בלעיסה או בנוזל.
להתחיל לקחת סידן רק כשלושה שבועות אחרי הניתוח – העיכול שלו עלול להכביד על הקיבה בימים הראשונים.
סידן לא אוהב מוצרי חלב ולא ייספג היטב בנוכחותם – אז מומלץ לקחת אותו בצהריים אחרי ארוחה בשרית.

ומה הסיפור של הברזל? (לחץ על הקישור למידע נוסף)

חוסרים בברזל מתפתחים לאורך זמן, אנחנו אוכלים פחות והיכולת שלנו למלא מחסני ברזל מהמזון היא לקויה, לכן ייתכן שבדיקות הדם לא יראו על חסר ולפתע במחזור הבדיקות הבא יופיע חסר משמעותי.
בגלל הכובד של הברזל והמשאבים הרבים הנדרשים מהגוף לספיגתו רצוי להתחיל לקחת ברזל רק כשבועיים לאחר הניתוח ורק בלילה לפני השינה – ברזל משרה עייפות וקשה לקיבה להכיל ולספוג אז אפילו להתחיל איתו יום כן יום לא עד שמרגישים אם הכל בסדר או חוסר נוחות ואז צריך להתייעץ ולהחליף סוג.

בפן האישי אני יכולה לספר שאני לקחתי במשך שנה את הכדור האמריקאי שיש בו ברזל ( ויש בו גם סידן שמתחבא בשורת הרכיב חומצה פנטוטנית) והגעתי לאנמיה קשה בשל אי ספיגת ברזל – ברזל וסידן מתנגשים ביניהם כאשר הם בכדור אחד ולא מאפשרים ספיגה בגוף – ולכן לנו מנותחי מיני מעקף או מעקף פחות מומלץ לקחת כדור כזה שיש בו הכל – בסוף מקבלים כלום!)

ברזל הוא מינרל כבד ששוקע בדם ומשרה עייפות, הוא גם מפונק ולא נספג היטב בנוכחות סידן או מוצרי חלב.

לכל אחד מאיתנו תגובה אחרת לסוגי הברזל השונים – תופעות נפוצות ללקיחת ברזל הן עצירות, שלשול, גזים – אז כדי לוודא שהברזל בגופנו מתאים לנו, נלקח במינונים המתאימים לנו ונספג ביעילות צריך לנסות מספר סוגים.
הוויטמין היחיד שברזל נתמך בו ועוזר לשיפור הספיגה הוא ויטמין סי C, אז אם האבקה שתיקחו לא מכילה ויטמין סי מומלץ להוסיף מעט מיץ תפוזים או ויטמין סי או לחפש מוצר שכבר מכיל בתוכו ברזל עם ויטמין סי. אנחנו ממליצים על הברזל של נייצ'רס פרו ליפוזומלי בריכוז הכי גבוה בארץ 35 מ"ג. במחקר מדעי הוכח כיעיל להעלאת הפריטין (מחסני הברזל).

מהרופא צריך לבקש את תמונת הברזל והפריטין שלנו כפי שהיא מוצגת בבדיקות הדם – גם הבדיקות מלפני הניתוח נותנות לנו מידע לפחות לחודשים הקרובים.
לפי מצב מחסני הברזל מתחילים לקחת ברזל – אם המצב היה תקין לפני הניתוח אז גברים בדרך כלל הרופא לא ממליץ על לקיחת ברזל ונשים שעדיין בגיל הפוריות ממליצים להן לקחת מינון מינימלי של ברזל באבקה כדי להבטיח ספיגה ומצב מאוזן גם בהמשך.

לנשים שכבר הגיעו לניתוח עם חוסר בברזל או עם ערכים נמוכים יש לקחת מינון גבוה יותר של ברזל באבקה או נוזל או אם המצב כבר בחוסר מתגבר אז יש את הכדורים פריפול או פולקס בכדור שמכיל 100 מ"ג ברזל ואותו אם לוקחים בהתייעצות עם רופא או דיאטנית, מומלץ לרסק לחתיכות כדי לאפשר לקיבה לפרק ולספוג אותם ביעילות.

לסיכום – ברזל לוקחים לפי המינון שהרופא ממליץ לפי בדיקות הדם, מומלץ באבקה או בנוזל, מומלץ בלילה לפני השינה כדי להבטיח ספיגה אופטימלית.

 

  • תקציר לסדר יום בלקיחת תוספי מזון לאחר ניתוח קיצור קיבה:
    מתעוררים – נקסיום על קיבה ריקה – לשתות ולחכות שעה לפחות – אחרי שעה ארוחת בוקר. (=תרופה במרשם)
    אפשר כאן לקחת בריאמקס עם האוכל או לקחת בצהריים עם האוכל.
    צהריים – ארוחה בשרית – לוקחים מולטיויטמין 1 ביום (בריאמקס).
  • ביניים – לוקחים סידן בלעיסה.
    ערב – לפני השינה לוקחים ברזל מומלץ באבקה עם ויטמין סי או אם לוקחים כדור אז לרסק לחתיכות קטנות ולשתות עם מיץ תפוזים (ויטמין C).
בריאמקס מחליף לכם את הכדורים בלעיסה של ילדים (4 ביום) את הטריבמין שהוא למעשה תערובת ויטמיני B שיש בבריאמקס, את ויטמין B12 את ויטמין D בטיפות או כדור, את כל שאר הויטמינים והמינרלים כולל חומצה פולית, אבץ וביוטין שמעודדים גם את צמיחת השיער מחדש.
נשאר לקחת לפי הצורך את הברזל – לפי בדיקות הדם ואת הסידן לפי הנחיות הרופא.

מקווה שעשיתי סדר בדברים ועזרתי קצת – שתפו אותי בשאלות וחששות ואשמח לעזור.
שלכם, ענת.

 

 

 

 

 

 

*אנו מבקשים להדגיש כי המידע המובא כאן הינו בגדר מידע כללי בלבד שנאסף מפרסומים שונים (בהם מסמך הדיאטניות, ניירות עמדה של מנתחים בריאטריים, פרסומים מדעיים ופופולאריים מהעולם ומאמרים שהתפרסמו באתרי מידע שונים) אין לראות במידע המובא לכם כאן המלצה רפואית מכל סוג, מידע זה לא מהווה בשום דרך ואופן המלצה רפואית אישית מכל סוג, בכל מקרה אישי, מיוחד, ובכל מקרה של ספק מומלץ להתייעץ עם הרופא/ה המנתח/ת ו/או דיאטן/נית בריאטרי/ת ו/או רוקח/ת קליני/ת לפי הצורך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים נוספים מקטגוריה זו שיעניינו אותך

משקה מוגז

משקאות מוגזים אחרי ניתוח קיצור קיבה – מותר? אסור?

משקאות מוגזים – שלא במפתיע זו השאלה הנפוצה ביותר שאתם שואלים אותי – אפשר לשתות מוגז אחרי הניתוח?
אז זה מתחלק לשתי דעות נפוצות:

1. הדיאטניות באופן נחרץ יוצאות נגד שתיית משקאות מוגזים, הטענה היא שהמוגז גורם ללחץ בקיבה ולהרחבת נפח הקיבה, להקאות וקשיים בבליעה.
2. רופאים מנתחים שמגבילים את צריכת המוגז או אוסרים על שתיית מוגז בעיקר בשנה הראשונה.

למה?

קראו עוד »

כל המידע שלנו...
בשבילכם!

נשמח לצרף אתכם למשפחת בריאמקס.

הירשמו כאן כדי לקבל עדכונים והטבות, קופונים למוצרים חדשים, מבצעים מיוחדים, פרסומים חדשים בגלריית המומחים ובמרכז המידע ועוד ועוד…

ענת וצוות בריאמקס מאחלים לכם חג אביב שמח,

שיהיה חג חירות רגשית ופיזית מהמשקל ומהמעמסה הרגשית. שנזכה לימים טובים ומאושרים.

החל מתאריך 22.4.24 ועד לתאריך 30.4.24 מוקד ההזמנות יהיה סגור לרגל חופשת הפסח ולא יתקיימו הזמנות טלפוניות.
ניתן לבצע הזמנות באתר ולקבלן אחרי החג.
מהרו להקדים הזמנות לפני מועד זה.

ענת שניאורסון

ענת שניאורסון

בדרך כלל עונה מיד

אנו סגורים כעת. נשמח לענות בשעות הפעילות

ענת שניאורסון

שלום רב,

צוות בריאמקס באמצעות בריא בוט ישמח לתת לך מענה ראשוני מהיר ותיעוד לכל פניה.

אנחנו מחוברים ומטפלים באהבה

בכל פניה.

WhatsApp צריכים עזרה?
דילוג לתוכן