[wpml_language_selector_widget]

ויטמין B12 נקרא גם קובלמין, Cyanocobalamin. ויטמין B12 שותף חשוב ביותר ביצירת וחידוש כדוריות הדם האדומות. ידוע כ"ויטמין האדום" ונמצא במוצרי מזון מן החי, כולל חלב וגבינות, אך לא בצמחים. ויטמין B12 נספג ביעילות בנוכחות סידן, והינו ידוע כ"משפר תחושה" מכיוון שהוא מסייע לתפקוד בריא של מערכת העצבים. חוסר בויטמין B12 עלול לגרום לאנמיה.

מחסור בוויטמין זה מקושר בד"כ עם אנמיה – מי שאינם צורכים בשר, מוצרי חלב וביצים במידה מספקת, עלולים לפתח אנמיה – בשל חוסר בוויטמין זה, הגורם לעיכוב בחלוקת התאים ולהריסת כדוריות הדם האדומות. (אנמיה מגלובלסטית, הנגרמת עקב מחסור בוויטמין B12 ו/או בעיות ספיגה של הוויטמין, מחסור או בעיות ספיגה של חומצה פולית, נטילת תרופות שפוגעות בתהליך הייצור של ה-DNA, מחלות המטולוגיות שונות ועוד) ולתחושה של סחרחורת, אובדן שיער ועוד תופעות.  פגיעה בתפקוד הקוגניטיבי וירידה בזיכרון מאפיינים בעיקר אנמיה של B12.

כללי:

B12משפר את כושר הריכוז, הזיכרון ושיווי המשקל.

חיוני ליצירת תאי דם אדומים, לניצול יעיל של שומנים, חלבונים ופחמימות.

מנטרל רעלים שמקורם במזון ובעישון טבק. מסיס במים ולכן מסייע בתהליך של חילוף חומרים.

ויטמין B12 נהרס ע"י אור השמש, מים, אלכוהול, אסטרוגן ואף כדורי שינה.

חלקו נאגר בגוף, בעיקר בכבד ויכול להישמר שם ולהספיק לתקופה ארוכה של כ- 3 שנים. תסמינים לחוסר בויטמין B12 עלולים להופיע באיחור של כ- 5 שנים.

נשים בהריון – בעת חוסר, שכיחות גבוהה להיווצרות פגמים מולדים אצל הילוד, ושיעור גבוה של הפלות טבעיות.

סימנים המעידים על חוסר:

איבוד תיאבון, ירידה במשקל, זיכרון לקוי, עייפות, חולשה, קוצר נשימה ונשירת שיער. חוסר בויטמין B12 עשוי לגרום להפרעות נפשיות, בעיות בעיכול ולבעיות במערכת העצבים.

ויטמין זה מומלץ לקחת גם בשילוב של חומצה פולית – לפי המחקרים נטילתם נחשבת בטוחה מאוד מה גם ש-B12 וחומצה פולית הם ויטמינים שמסיסים במים ולכן במקרה של עודף, הוא ייצא מהגוף בתוך שתן.

את ויטמין B12 ניתן ליטול גם ללא מזון, אך מומלץ לקחת בשעות הבוקר שכן מיוחסת לו השפעה מעוררת.

BariMax בריאמקס מולטיויטמין מכיל 15 מק"ג של ויטמין B12 = 750% מהצריכה היומית המומלצת בטבליה אחת קטנה, קלה לבליעה ועם ספיגה יעילה.

אנו מבקשים להדגיש כי המידע המובא כאן הינו בגדר מידע כללי בלבד שנאסף מפרסומים שונים (בהם מסמך הדיאטניות, ניירות עמדה של מנתחים בריאטריים, פרסומים מדעיים ופופולאריים מהעולם ומאמרים שהתפרסמו באתרי מידע שונים) אין לראות במידע המובא לכם כאן המלצה רפואית מכל סוג, מידע זה לא מהווה בשום דרך ואופן המלצה רפואית אישית מכל סוג, בכל מקרה אישי, מיוחד, ובכל מקרה של ספק מומלץ להתייעץ עם הרופא/ה המנתח/ת ו/או דיאטן/נית בריאטרי/ת ו/או רוקח/ת קליני/ת לפי הצורך.

כתיבת תגובה

Your email address will not be published.

פוסטים נוספים מקטגוריה זו שיעניינו אותך

ויטמין B7/H (ביוטין)

שייך לקבוצת ויטמיני B , נקרא גם ויטמין B8 ויטמין B7 וויטמין H
ביוטין – ויטמין B7 נחוץ לגופנו למגוון תהליכים חשובים המתקיימים בו כגון חילוף חומרים של חומצות שומן, חומצות אמינו ופחמימות. גוף האדם מסוגל לייצר ביוטין באמצעות חיידקים במעיים, שם הוא גם נספג אך במקרים של פגיעה במערכת העיכול ייווצר חוסר.

קראו עוד »

ויטמין E

נוגד חמצון עוצמתי המגן על קרומי התאים ומצמצם את הסיכון למחלות לב, ויטמין E מעורב בתפקוד מערכת החיסון וכן נוגד חמצון חזק המגן על התאים מנזק חמצוני. ויטמין זה מסיס בשומן, מוכר כוויטמין החיוני לעור בריא, מזרז החלמה של תאי עור פגועים. ויטמין E מאט את תהליך ההזדקנות. מספק לגוף חמצן. מגן על הריאות מפני זיהום.

קראו עוד »

מגנזיום

מינרל המסייע בכ-300 תהליכים אנזימתיים שונים בגוף כולל ייצור חלבונים, תפקוד העצבים והשרירים. בנוסף משתתף בתהליך הפקת אנרגיה, שימור מבנה העצם וייצור DNA. ישנם המוסיפים מגנזיום לתכשירים במריחה על מנת לזרז ריפוי פצעים או לטפל בתהליך דלקתי.

קראו עוד »

Pin It on Pinterest

Share This

כל המידע שלנו...
בשבילכם!

נשמח לצרף אתכם למשפחת בריאמקס.

הירשמו כאן כדי לקבל עדכונים והטבות, קופונים למוצרים חדשים, מבצעים מיוחדים, פרסומים חדשים בגלריית המומחים ובמרכז המידע ועוד ועוד…

דילוג לתוכן