קבוצת ויטמיני B בי

קבוצת ויטמיני B מורכבת מ 15 ויטמינים מסיסי מים אשר אינם נאגרים בגוף ולכן יש לספק אותם באופן מתמיד, העודפים אם יש, מופרשים בשתן (ידוע כי ויטמיני B צובעים את השתן בצהוב, התופעה ידועה ותקינה).

קבוצת ויטמיני B היא הגדולה ביותר:

  1. ויטמין B1 – תיאמין.
  2. ויטמין B2 – ריבופלבין – ידוע גם כ – ויטמין .G
  3. ויטמין B3 – ניאצין.
  4. ויטמין B4 – אדנין.
  5. ויטמין B5 – חומצה פנטונית.
  6. ויטמין B6 – פירידוקסין.
  7. ויטמין B7 – ביוטין, ויטמין H, מיזו אינוזיטול.
  8. ויטמין B8 – ביוטין.
  9. ויטמין B9 – חומצה פולית.
  10. ויטמין B10 – חומצה פארא-אמינו-בנוזאית.
  11. ויטמין B12 – קובלמין.
  12. ויטמין B13 – חומצה אורוטית.
  13. ויטמין B15 – חומצה פנגמית.
  14. ויטמין B17 – אמיגדלין.
  15. ויטמין BT – בטאין.

כקבוצה, הוויטמינים מסוג B נחוצים לגוף לשם בנייה וסיוע בתהליך חילוף חומרים של אבות המזון – חלבונים, שומנים ופחמימות והמרתם לאנרגיה זמינה לגוף.

קבוצת ויטמין B, כחטיבה שלמה אחראי על שמירת בריאות הנפש ובריאות מערכת העצבים. כמו כן קבוצת ויטמין B, אחראית על תפקוד תקין של מערכת העיכול ועל ייצור האנרגיה בגוף. בנוסף  קבוצת ויטמיני B נחוצים לצורך שמירה על עור בריא, שיער, עיניים ותפקודי כבד ולפעילות תקינה של מערכת העצבים. ויטמיני B ובאופן מיוחד B6 וחומצה פולית מבטיחים אספקה תקינה של חמצן ודם לזקיקי השיער, מעודדים את הצמיחה ומסייעים למנוע נשירה.

סימנים נפוצים המעידים על חוסר בוויטמיני B הם: עייפות, דיכאון, רגזנות ועצבנות, בעיות עור, חוסר תיאבון ובעיות עיכול, שיער מאפיר ונשירת שיער.

איך מומלץ לקחת: וויטמינים מקבוצה B מומלץ ליטול עם האוכל (כולל חומצה פולית) בשעות הבוקר שכן מיוחסת להם השפעה מעוררת, אך את ויטמין B12 ניתן ליטול גם ללא מזון.

מקורות תזונתיים: כבד, שמרי-בירה, נבטי חיטה, דגנים מלאים, דבשה (מולסה-פסולת סוכר) חלמון ביצה ואגוזים.
חשוב לציין כי קטניות כגון: עדשים ופולי שעועית מכילות כמות קטנה יותר של ויטמין  B

BariMax בריאמקס מולטיויטמין מכיל את משפחת ויטמיני B בערכים העולים על 100% מהצריכה היומית המומלצת בטבלייה אחת קטנה, קלה לבליעה ועם ספיגה יעילה.

אנו מבקשים להדגיש כי המידע המובא כאן הינו בגדר מידע כללי בלבד שנאסף מפרסומים שונים (בהם מסמך הדיאטניות, ניירות עמדה של מנתחים בריאטריים, פרסומים מדעיים ופופולאריים מהעולם ומאמרים שהתפרסמו באתרי מידע שונים) אין לראות במידע המובא לכם כאן המלצה רפואית מכל סוג, מידע זה לא מהווה בשום דרך ואופן המלצה רפואית אישית מכל סוג, בכל מקרה אישי, מיוחד, ובכל מקרה של ספק מומלץ להתייעץ עם הרופא/ה המנתח/ת ו/או דיאטן/נית בריאטרי/ת ו/או רוקח/ת קליני/ת לפי הצורך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים נוספים מקטגוריה זו שיעניינו אותך

אומגה 3

שם כללי לתת קבוצה של חומצות שומן בלתי רוויות שאחראיות על מגוון תפקידים בגופנו. הן חשובות במיוחד לבריאות הכבד, הלב והמוח. בקבוצה הנקראת אומגה 3, נמצאות חומצות שומן רב בלתי רוויות. שלושת החומצות הן החומצה האלפא לינולנית, החומצה האיקוסאפנטאנואית והחומצה הדוקוסאהקסאנואית.

קראו עוד »

אבץ

אבץ הוא יסוד קורט (מינרל המצוי בגוף האדם בכמות קטנה יחסית וגם צורך אותו בכמות כזו), החשוב מאוד לתפקוד ולתקינות הגוף. אבץ נמצא בגוף בעיקר בעצמות אך גם בעור, בעיניים, בערמונית ובזרע. לאבץ תפקידים רבים בגופנו – מינרל זה חיוני מאוד למערכת החיסונית ואחראי על המידע הגנטי בגוף.

קראו עוד »

Pin It on Pinterest

Share This

כל המידע שלנו...
בשבילכם!

נשמח לצרף אתכם למשפחת בריאמקס.

הירשמו כאן כדי לקבל עדכונים והטבות, קופונים למוצרים חדשים, מבצעים מיוחדים, פרסומים חדשים בגלריית המומחים ובמרכז המידע ועוד ועוד…

דילוג לתוכן