נקרא גם פירידוקסין ופירידוקסיאמין. ויטמין B6 מסיס במים ואחראי לשמירת בריאות רקמות השרירים, העצבים והעור. ויטמין B6 אף פועל כמשתן, כלומר מנקה את הגוף מעודף נוזלים.

ויטמין B6 חיוני לגוף בהיותו הוויטמין האחראי לתהליכי ספיגה מיטבית של ויטמינים נוספים מקבוצת ויטמיני B. ויטמין B6 מסייע לגוף בתהליך פירוק וספיגת החלבונים, ומכאן שהצורך בוויטמין זה גדל ככל שתפריטכם מכיל יותר חלבונים (כלומר: בשר, דגים ומוצרי חלב). 

ויטמין B6 הכרחי ליצירת נוגדנים ותאי דם אדומים. ויטמין B6 משתתף בתהליך המטבוליזם של חלבונים, פחמימות ושומנים. מסייע לגוף בספיגת סלניום ואבץ, מקל על בחילה, מעודד סינתזה של חומצות גרעין.

סימנים המעידים על חוסר

  1. חוסר בויטמין B6 שכיח בעיקר בעקבות אכילה מרובה מאוד של מזון מהיר ומעובד.   בתהליכי עיבוד המזון נהרסים עד 90% מתכולת ויטמין B6 .
  2. רמה נמוכה של ויטמין זה קיימת אצל הסובלים מנדודי שינה, והיא מלווה בחוסר במינרלים סידן ומגנזיום.
  3. ילדים שלא מקבלים ויטמין זה באופן מספק עלולים לסבול מפרכוסים – מחלת הנפילה.
  4. חוסר בויטמין B6 מתבטא במחלות לב וכלי דם, בעיות בעצבים, נגעי עור, סחרחורות וכאבי ראש.
  5. אצל נשים: בעיות בנושא מחזור הוסת, כולל תסמונת קדם-וסתית, קשורות למחוסר קל בוויטמין זה.
  6. אנמיה, אבנים בכליות, בחילות בוקר, פריחה ויובש בעור כל אלו גם כן מעידים על חוסר.
  7. חוסר תיאבון והקאות.
  8. שיער שומני ונשירת שיער.

ויטמין  B6 משתתף בתהליך חילוף החומרים של שומנים, הוא חשוב מאוד בתהליך לניצולם של שאר ויטמיני B בגוף, בעיקר ויטמין B12, B3, ולכן מחסור בוויטמין זה יגרום לחוסר בשאר ויטמיני B.

B6 חיוני לתהליך חילוף החומרים של המינרלים – אבץ, סידן, סלניום ומגנזיום.

הוא מסייע באיזון רמות הנתרן והאשלגן בגוף ובאיזון משק הנוזלים ובכך מצמצם תופעות של אגירת נוזלים ובצקות.

אם אתם סובלים מנדודי שינה חשוב שתדעו כי ויטמין B6 חיוני ליצירת הורמון המלטונין לטיפול בהפרעות שינה.

מקורות תזונתיים: בננות, אבוקדו, מלון, כרוב, סובין, זרעים וקטניות, בשר, כבד, עדשים, שעועית, בוטנים.

BariMax בריאמקס מולטיויטמין מכיל 12.5 מ"ג של ויטמין B6 = 781% מהצריכה היומית המומלצת בטבליה אחת קטנה, קלה לבליעה ועם ספיגה יעילה.

אנו מבקשים להדגיש כי המידע המובא כאן הינו בגדר מידע כללי בלבד שנאסף מפרסומים שונים (בהם מסמך הדיאטניות, ניירות עמדה של מנתחים בריאטריים, פרסומים מדעיים ופופולאריים מהעולם ומאמרים שהתפרסמו באתרי מידע שונים) אין לראות במידע המובא לכם כאן המלצה רפואית מכל סוג, מידע זה לא מהווה בשום דרך ואופן המלצה רפואית אישית מכל סוג, בכל מקרה אישי, מיוחד, ובכל מקרה של ספק מומלץ להתייעץ עם הרופא/ה המנתח/ת ו/או דיאטן/נית בריאטרי/ת ו/או רוקח/ת קליני/ת לפי הצורך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים נוספים מקטגוריה זו שיעניינו אותך

ויטמין B7/H (ביוטין)

שייך לקבוצת ויטמיני B , נקרא גם ויטמין B8 ויטמין B7 וויטמין H
ביוטין – ויטמין B7 נחוץ לגופנו למגוון תהליכים חשובים המתקיימים בו כגון חילוף חומרים של חומצות שומן, חומצות אמינו ופחמימות. גוף האדם מסוגל לייצר ביוטין באמצעות חיידקים במעיים, שם הוא גם נספג אך במקרים של פגיעה במערכת העיכול ייווצר חוסר.

קראו עוד »

ויטמין K

בטבע קיימות שתי צורות של ויטמין K: ויטמין K1 (שמגיע באמצעות מזון) וויטמין K2 (אשר מסונתז על ידי חיידקים במעי הדק). ויטמין K נחוץ לתחזוקת העצמות, לבניית כלי הדם ולתהליכי קרישת הדם, הוא מיוצר בגוף ע"י חיידקי המעיים, תפקידו העיקרי הוא סיוע בקרישת דם מטרתו לאפשר קרישת דם תקינה ויעילה במקרים של פציעה, וויטמין זה חיוני לשיקום תפקוד הגוף במיוחד לאחר ניתוח.

קראו עוד »

ויטמין C

אחד מנוגדי החמצון העוצמתיים ביותר ומסייע לגוף להילחם בנזק שגורמים הרדיקלים החופשיים שבמצב של עודף מהם נוצר סטרס חמצוני הפוגע בלב ובכלי הדם ומגביר את הסיכון ליתר לחץ דם, לסוכרת ולמחלות דלקתיות כרוניות.

קראו עוד »

Pin It on Pinterest

Share This

כל המידע שלנו...
בשבילכם!

נשמח לצרף אתכם למשפחת בריאמקס.

הירשמו כאן כדי לקבל עדכונים והטבות, קופונים למוצרים חדשים, מבצעים מיוחדים, פרסומים חדשים בגלריית המומחים ובמרכז המידע ועוד ועוד…

דילוג לתוכן