ענת מטיאש

  • דיאטנית קלינית בריאטרית  (B.Sc, RD)
  • מומחית בתחום בריאטריה (קיצורי קיבה)
  • דיאטנית ספורטאים נבחרות ספורט בוגרת וינגיט
  • דיאטנית מומחית בהפרעות אכילה ואכילה רגשית

ענת עבדה 10 שנים כדיאטנית עירית ירושלים בשילוב עם רופא ופסיכולגי והתמחתה בטפוים של השמנה הפרעות אכילה בשילוב עם צוות רב מקצועי שכולל רופא פסיכולגית ומדריכי ספורט

ענת משמשת כמרצה בוינגיט ומופיעה בערוץ 2 כאורחת בתוכניות בוקר

לענת 3 קליניקות באזור ירושלים מודיעין חולון פתח תקוה ראשון לציון ותל אביב

ענת היא דיאטנית מוכרת מטעם משרד הבריאות ודיאטנית בריאטרית רשומה עם נסיון של עשרות שנים בהכנה לועדה בריאטרית ולווי לאחר הניתוח.

מוכרת על ידי קופות החולים

ענת מלווה בפורומים מקצועים בהתנדבות.

משלבת את התחום הרגשי והספורטיבי כאחד במיומנות ומקצועיות .

שאלות שהופנו אל ענת מטיאש

הלעיסה מיצרת רוק וברוק יש חומרים המפרקים את הסוכרים שבמזון וגורמים לעיכול ראשוני

ברוק יש אנטיביטיקה טבעית המפרקת את החיידקים המזיקים הבאים מהמזון

הלעיסה האיטית מסיעת לא להכניס אויר תוך כדי בליעה

מי שאוכל לאט יורד מהר במשקל כי הורמון השובע גרלין מגיע רק 20 דקות אחרי הארוחה

ללעוס לאט להתרכז בארוחה לעשות הפסקות יזומות ולא להסתכל בנייד

הלעיסה משפיעה על חוש הטעם ומסיעת למניעת יובש בפה

חצי שעה לפני אימון מומלץ לאכול פחמימה עם אינדקס גליקמי בינוני גבוה כמו בננה או תמר

לאחר האימון שילוב של חלבון אכותי עם מעט פחממה כמו ביצה או טונה או קציצה עוף עם פירה בטטה זה נקרא עקרון ההצלבה שילוב של פחממות וחלבונים

באופן טבעי אנו נמשכים לאכילת פחממות זה מעלה לנו את רמת הסרוטונין הורמון האושר ונותן אנרגיה מידית .החלבונים לעומת זה מתעכלים לאט יותר ומהוים חלק מאבני הבנין של הגוף והשריר

חשוב לצרוך לפחות 60 גרם חלבון או 1.2 גרם חלבון לקג משקל רצוי לפי bmi-25 למי שמתאמן

את החלבונים חשוב לגוון ממקורות שונים של מזון ולא רק חלב ומוצריו אלא גם ביצה טונה שקדים דגים עוף ובשר וקטניות .

שכבת השריר מגינה על העצמות והאברים הפנימיים מצד אחד ומצד שני תופסת את רקמת השומן ומהדקת אותו. במהלך ירידה במשקל נוצרים עודפי עור ולכן חשוב מאד לשלב את התהליך הירידה המאסיבי עם פעילות גופנית כמו הליכה קלה שחיה או רכיבה על אופניים.

גם פעילות קלה מצטברת במשך היום לאימון וזה נחשב.

הירידה בהיקפים לא פחות חשובה מירידה במשקל ויש לזכור שמי שמבצע פעילות גופנית עולה במסת השריר ולכן הירידה במשקל לא קובעת אלא הירידה בהיקפים והרכב הגוף.

שאל/י את ענת מטיאש שאלה