יפעת מרי

מומחית בשיקום פיזיולוגי תנועתי והידרותרפיה. 
בעלת קליניקה המשלבת כלים ממגוון עולמות טיפוליים.

ההתמחות שלי היא בריפוי מכאובים וסיוע לכל מי שנמצא בצמתים של כאב, בעיות בריאות אקוטיות ומוגבלויות פיזיות. 

המטופלים המגיעים אלי לקליניקה מבקשים לטפל בכאב כרוני, כאב פיזי אקוטי שמגביל את חייהם ושברוב המקרים מפחית את איכות חייהם. אני מאמינה כי ניתן להגיע להחלמה ושיקום מלא כאשר משלבים כוחות גופניים, נפשיים ותודעתיים וזאת גם דרך הפעולה שלי. באמצעות תחקיר ואבחון פיזיולוגי מעמיק ומדויק, בשיתוף מלא של המטופל ותוצאות הבדיקות הקונבנציונליות שהוא מביא עמו.

 

  • תואר ראשון בכלכלה ומנהל עסקים 
  • חברה באיגוד התאחדות המטפלים בישראל
  • אבחון וטיפול צווארי
  • לימודי הידרותרפיה, הידרותרפיסטית מוסמכת – בית איזי שפירא
  • תעודות בינלאומיות  WATSU I II
  • תעודת עיסוי רפואי- מטפל מוסמך
  • תעודת  KMI anatomy trains
  • תעודת מדריך  core essentials
  • לימודי חקר המוח – אסכולות, האוניברסיטה הפתוחה
  • תעודת התמחות בטיפול לגיל השלישי והרביעי תנועה וצפיפות עצם
  • השתלמויות בתחום הכאב הכרוני

שאלות שהופנו אל יפעת מרי

נושא המשקל מהווה מרכיב משמעותי בבריאות האדם. אדם הנושא על גופו משקל רב לאורך זמן, משתנה מערך התארגנות הגוף ברמת הרקמות, שרירי הליבה וברמת השלד. הגוף נדרש להתמודדות אנטומית רב מערכתית על מנת להמשיך ולפעול ביום יום.

לאחר ניתוח קיצור קיבה ובמהלך הירידה במשקל, האדם חווה שינויים הן ברמה המנטלית והן ברמה הפיזית. פעמים רבות, אין איזון בין הרמות השונות (לדוגמא: חלה ירידה במשקל, המוח עדיין בהוויה של מלאות והשמנה) ואז מתעוררים פעמוני אזעקה בצורת כאבים. כאשר מגיע אלי מטופל לאחר ניתוח, אנו בוחנים את מהותו המנטלית והפיזית ונשאף לאיזון.

ההשמנה גוררת עימה פתולוגיות פיזיולוגיות רבות. לאחר הירידה במשקל לא בהכרח שהבעיות נעלמות ולעיתים אף מתעצמות:

מאחר ואין ספיגה מיטבית, מטבעות האנרגיה הנדרשים לשרירים ולרקמות אינם מגיעים בכמות מספקת וכן ישנה סכנה של ירידה בצפיפות העצם כך שבלתי אפשרי להתחיל מיד בפעילות בעצימות גבוהה. 

בבעיות הפיזיולוגיות נטפל בהתאמה אישית ובאופן מדוד וחקרני. עלינו להבין את מקור הבעיה, השינויים שחלו בהתפתחות הבעיה וההתמודדות העכשווית תוך מחשבה רחבה על תזונת האדם והרגליו.

 

יש לכבד את הגוף ואת ההיסטוריה שלו. בלתי אפשרי להאיץ מ – 0 ל – 100 ולצפות שייצא משהו טוב מזה.

יש לקחת בחשבון זמן לשינוי הרגלים, לאפשר זמן להתארגנות מחודשת של השרירים המייצבים. יש להוריד את המתח ולפעול באופן מתון. בכל תחנה לבדוק את תגובת הגוף, את הכאבים, ורק אז להמשיך ולהעלות שלב. לעיתים נדרשת התערבות חיצונית ומגע שיזכיר לכם שאתם זה גופכם וגופכם זה אתם. מגע מקצועי שיעזור בהכוונת השרירים והשלד והכנתו לפעולה.

 

סביר להניח שבעיות הגב והצוואר היו גם לפני כן,
וסביר להניח שמנח השלד והיציבה היו לקויים עקב המשקל העודף, דימוי עצמי, עומסים וכו', וסביר להניח שגם במהלך הירידה במשקל וגם בעת התחלת האימון הגופני לא ביצעת אבחון שלד ויציבה ולא הכנת את מערך השרירים בהתאמה, ועל כן הכאבים.

אני מציעה תכנון ותכנית עבודה לפעילות נכונה.

יש לעשות אבחון פיזיולוגי כולל בדיקות דם, בדיקות תנועה, בחינת פתולוגיות וכאב ורק לאחר מכן לתכנן את הפעילות ואת הטיפולים השונים (אם נדרשים כאלה).

 

שאל/י את יפעת מרי שאלה